معرفی برترین هنرمندان بسیجی صنایع‌‌دستی زنجان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی به مناسبت هفته بسیج در کارخانه کبریت زنجان به مدت 5 روز برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی 11 آذرماه ۱۴۰۱ با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنایع‌دستی در بخش‌های اشتغال و پاسداشت میراث‌فرهنگی بر لزوم توجه ویژه به این بخش تأکید کرد و  گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی بومی و با رویکرد تعامل بین هنرمندان و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و حمایت از تولید ملی با نگاه آموزشی و پژوهشی و خدمت هنری به صنعتگران برگزار شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع‌دستی دارد و این نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

او بیان کرد: این نمایشگاه در محل کارخانه کبریت زنجان  از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

صفوی گفت: پس از بررسی هیئت‌داوران در رشته‌های مختلف پریسا اوجاقلو در رشته مس و پرداخت مس، مریم کلانتری در رشته میناکاری، سمیه بابایی در رشته قلم‌زنی روی مس و برنج، زهره بهرامیان در رشته سفال و سرامیک به‌عنوان نفرات برتر انتخاب و منتخبان به جشنواره کشوری اسفندماه معرفی خواهند شد.

مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی در زنجان با اهدای تندیس، لوح سپاس و جوایز نقدی برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010912931711

برچسب‌ها