اهدای اولین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در طارم‌‎سفلی

هم‌زمان با برگزاری جشنواره زیتون طارم‌سفلی در منطقه سیاهپوش، پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی مجموعه کشت و صنعت خندان به بهره‌بردار اهدا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نادر محمدی روز دوشنبه 14 آذر 1401 با اعلام این خبر گفت: گردشگری کشاورزی شاخه جدیدی از گردشگری و در واقع بخشی از گردشگری روستایی محسوب می‌شود که در واحد تولیدی کشاورزی که شامل مزرعه، باغ و یا مرتع است، گردشگران از نزدیک شاهد فعالیت‌های کشاورزی و بازدید از جاذبه‌های آن می‌شوند و در کنار فعالیت اصلی کشاورزی، زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی به‌ویژه در سطح روستاها فراهم می‌شود.

او با اشاره به صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در منطقه طارم‌سفلی اظهار کرد: منطقه طارم در کنار برخورداری از تنوع اقلیمی و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و صنایع‌دستی از ظرفیت غنی در حوزه تولید محصولات کشاورزی اعم از زیتون و انار که در سطح کشور دارای اهمیت هستند، بهره‌مند است و توسعه گردشگری کشاورزی در این منطقه موجب می‌شود تا گردشگران در کنار جاذبه‌های گردشگری با محصولات کشاورزی و فرآورده‌های آن از نزدیک آشنا شوند.

محمدی با عنوان اینکه تا کنون چهار مجوز گردشگری کشاورزی در استان صادر شده است، اظهار کرد: دستورالعمل گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین و یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه گردشگری افزوده شده و افرادی که علاقه‌مند فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی هستند، می‌توانند با بهره‌مندی از این فرصت شغلی به‌صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

مجموعه کشت و صنعت خندان در زمینی به مساحت 220 هکتار در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی، واحد استیصال روغن زیتون، ایجاد و تاسیس گلخانه تولید نهال و سایر گیاهان زینتی، ایجاد و تاسیس واحد غذای دام و طیور از بقایای زیتون روغن‌گیری شده، ایجاد واحد تولید طیور جهت عرضه محصولات خود فعالیت دارد و با دارا بودن امکاناتی همچون واحد اقامتی و پذیرایی و با قرار گرفتن در حاشیه سفیدرود از امکانات مناسبی برخوردار است.

این مجموعه می‌تواند در محل باغ زیتون امکان مشارکت گردشگر را در فرایند زیتون‌چینی و مشاهده فرایند روغن‌گیری و بسته‌بندی فراهم کند و بدون واسطه محصول زیتون را به فروش برساند.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010914492429

برچسب‌ها