تقدیر از مدیران تأسیسات گردشگری استان زنجان

از مدیران 3 مجتمع خدمات رفاهی زنجان برای مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری به‌منظور ارائه خدمات به جامعه معلولان و جانبازان تقدیر و قدردانی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی 16 آذرماه ۱۴۰۱ بیان کرد: با توجه به برگزاری نشست جامعه معلولان با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان و توان‌خواهان که به ریاست استاندار در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد از سه تن از مدیران تأسیسات گردشگری استان شامل مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی گون‌آی، پاسارگاد و شهر شادی پارسیان تقدیر شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: شرط مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری برای افراد دارای معلولیت مطابق شیوه‌نامه مناسب‌سازی، در چهار آیتم ورودی، سطح شیب‌دار، فضای بهداشتی، آسانسور و فضای پذیرش مناسب‌سازی است که این سه تأسیسات گردشگری تمام موارد را به نحو احسن بر اساس نیازمندی‌های جامعه معلولی انجام داده‌اند.

او گفت: مناسب‌سازی اماکن گردشگری نیازی ضروری برای معلولان، جانبازان و سالمندان است و مقاصدی که به این موضوع توجه نکنند حجم زیادی از گردشگران خود را از دست می‌دهد. افراد دارای معلولیت احتیاج‌های متنوعی دارند و در خدمات‌دهی به آن‌ها باید به جزییات نیز پرداخته شود.

صفوی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در سال‌های اخیر با حمایت از هنرمندان معلول صنایع‌دستی گام‌های مفیدی در اشتغال و خودکفایی این افراد برداشته است که امیدواریم شاهد تداوم، استمرار و بهبود فرآیندهای مربوطه در این حوزه باشیم.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری در توسعه و تقویت پاراتور نقشی مهم و اساسی خواهند داشت. دفاتر گردشگری تحت نظر میراث‌فرهنگی از مهم‌ترین گروه‌های مرتبط با این موضوع هستند که توجیه درست آن‌ها در برگزاری و تعریف تورهای معلولان  می­تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091693170

برچسب‌ها