دوره آموزش طراحی سنتی در بندرعباس برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری دوره رایگان آموزش طراحی سنتی در بندرعباس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ساناز رمجی روز یکشنبه 20 آذرماه 1401 با اشاره به این مطلب گفت: دوره آموزش طراحی سنتی روز دوشنبه 21 آذرماه با همکاری موسسه مشق آفرینش در بندرعباس برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه طراحی سنتی پیش‌نیاز رشته رودوزی‌های سنتی است، افزود: طراحی سنتی به‌عنوان پایه و اساس نقش و نگار، حاصل از ذوق و هنر هنرمندانی است که به‌واسطه نگاره‌ها و آرایه‌های بدست آمده به حفظ، اشاعه فرهنگ و سنن این مرزوبوم مبادرت ورزیده‌اند و رودوزی‌های سنتی در این مقوله از اهمیت خاصی برخوردار است.

او افزود: نقوش به‌کاررفته در محصولات گلابتون دوزی، خوس‌دوزی و خوس‌بافی حاصل ذهن طراحان و خلاقانی است که در گذشته می‌زیستند و نسل به نسل به ما رسیده‌اند و ما بر آن شدیم برای حفظ و آگاهی‌بخشی، در خصوص نمود این نقوش و جایگاه آن در محصولات تولیدی استان دوره آموزشی طراحی سنتی، پیش‌نیاز رودوزی‌های سنتی را برای شاغلان صنایع‌دستی مرتبط با این هنر، برگزار کنیم.

 رمجی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۷۵۲۵۴۰۴۴ تماس بگیرند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: دوره طراحی سنتی همچنین روزهای سه‌شنبه  22 آذرماه در شهر بندرلنگه، شهر ملی گلابتون دوزی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010920395840

برچسب‌ها