60 میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت دولت در سال جاری 60 میلیارد ریال برای توسعه و بازسازی بافت تاریخی دهدشت (بلادشاپور) تخصیص یافت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز شنبه 26 آذرماه 1401 اظهار کرد: این اعتبار برای توسعه و بهسازی بخش زیادی از حجره‌های بافت تاریخی هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۳۵ حجره بافت تاریخی دهدشت برای ایجاد اشتغال و توسعه بهسازی شده است.

طالبی پور تصریح کرد: این حجره‌های با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق اشتغال و درآمدزایی به متقاضیان ایجاد بازارچه صنایع‌دستی واگذار خواهد شد.

او سامان‌دهی، احیا و مرمت بافت تاریخی دهدشت را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: احیا و مرمت این بافت تاریخی علاوه بر درآمدزایی نقش مهمی در توسعه شهرستان کهگیلویه نیز خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بافت تاریخی دهدشت دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه درآمدزایی و اشتغال است که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن شتاب گرفته است.

او اظهار کرد: خوشبختانه کارهای بزرگی برای سامان‌دهی بافت تاریخی دهدشت انجام‌شده و می‌توان گفت این شهر تاریخی جان دوباره گرفته است.

طالبی‌پور اضافه کرد: با توجه ویژه دولت در یک سال اخیر بافت تاریخی دهدشت نه‌تنها دیگر سوژه رسانه‌ها و عکاسان نیست بلکه این منطقه به جایگاهی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برنامه‌های فرهنگی چون شاهنامه‌خوانی تبدیل‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازار تاریخی شهر دهدشت نیز باهدف رونق و اشتغال‌زایی صنعت توریسم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

طالبی‌پور گفت: با مرمت و سنگ‌فرش کامل بازار تاریخی شاهد ساماندهی بزرگی در حوزه بافت تاریخی دهدشت خواهیم بود.

بافت تاریخی بلادشاپور (واقع در دهدشت) مرکز شهرستان کهگیلویه به‌جامانده از دوره صفوی است که نقش مؤثری در توسعه بازرگانی جنوب ایران در عصرهای مختلف داشت، اکنون پس از سال‌ها با همت دولت سیزدهم در مسیر احیا قرارگرفته است تا بزرگ‌ترین یادگار شکوه تمدن ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد دوباره رونق گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010926400535

برچسب‌ها