اولین اردوی رهپویان طریق شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری اولین اردوی رهپویان طریق شهید میرزا کوچک خان جنگلی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی امروز شنبه 26 آذر 1401 با اعلام این خبر گفت: با عنایت به لزوم فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر با قهرمانان ملی و حماسی پس از شناسایی مسیر اردوی شهید میرزاکوچک خان جنگلی برای گردشگران و علاقه‌مندان، اولین اردوی رهپویان طریق میرزا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در این اردو، ابتدا برنامه‌ای یک ساعته با حضور اساتید این حوزه در زادگاه میرزاکوچک برگزار شد، سپس از میعادگاه او در سیاه درویشان، بناهای مربوطه در کسما و گوراب زرمیخ شهرستان صومعه‌سرا بازدید و در پایان آرامگاه میرزا توسط همراهان زیارت شد.

او توضیح داد: در طول دوره بازدید و در تمام طول مسیر، کارشناسان و راهنمایان متخصص این حوزه به بیان دیدگاه‌ها و هرچه بیشتر شناساندن میرزا و یارانش پرداختند.

جهانی با ذکر این مطلب که محور و مسیرهای گردشگری حماسی و جنگ از جاذبه‌های گردشگری معنوی است، گفت: افراد زیادی علاقه‌مند به شرکت در این اردوها هستند، و با تعریف مسیرهای گردشگری در این زمینه‌ها می‌توان نظر مخاطبان بیشتری را به این مباحث جلب کرد و برای توسعه گردشگری تخصصی قدم موثری برداشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092670926

برچسب‌ها