بخش نمایشگاهی جشنواره صنایع‌دستی استانی بسیج در بندرعباس افتتاح شد

بخش نمایشگاهی نخستین جشنواره صنایع‌دستی استانی بسیج با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل امور بانوان استانداری، معاون فرهنگی هنری سپاه امام سجاد، رئیس بسیج هنرمندان و بسیج کارمندان سپاه امام سجاد و جمعی از مسئولان در بندرعباس افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه 28 آذرماه 1401 در حاشیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از آثار هنرمندان راه‌یافته به بخش ملی جشنواره صنایع‌دستی بسیج است که اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این نمایشگاه و جشنواره با همکاری بسیج هنرمندان برگزار شده، افزود: در این نمایشگاه رشته‌های حصیر و چوب، صنایع‌دستی دریایی، چرم، گلیم، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، پوشاک سنتی و رودوزی‌های سنتی برای فروش عرضه‌ شده است.

محسنی تصریح کرد: این جشنواره باهدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، هنرهای بومی و اقوام با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد و به‌منظور تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران در بکارگیری ایده‌های نو و کاربردی برگزار شده است.

نمایشگاه صنایع‌دستی استانی بسیج از  ۲۷ تا ۳۰ آذرماه از ساعت  ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در معبد هندوهای بندرعباس دایر است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401092839590

برچسب‌ها