بودجه مرمتی آذربایجان غربی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تعداد آثار ثبت ملی شده استان بودجه مرمتی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست و باید افزایش یابد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی کارمندان آذربایجان غربی 4 دی 1401 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: در سطح استان بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت ملی شده وجود دارد که در راستای حفاظت و نگهداری از آنها سالانه باید چندین اثر مورد مرمت قرار بگیرد.

مرتضی صفری افزود: اما بودجه مرمتی که سالانه در نظر گرفته می‌شود بسیار محدود بوده و نمی‌توان آثار زیادی را مورد مرمت قرار داد.

او ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز در سال‌های گذشته آنگونه که باید و شاید اقدامات خاصی انجام نشده است بنابراین اغلب مردم استان با آثار تاریخی آشنایی چندانی ندارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای معرفی مردم استان با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌توان تورهای گردشگری برای اقشار مختلف برگزار کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان آذربایجان غربی هم در این دیدار تصریح کرد: برای حفاظت و نگهداری از هویت و آثار تاریخی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان جایگاه و نقش ویژه‌ای دارد و همگان در این راستا باید این اداره‌کل را در حد توان یاری کنند.

زکریا خیری با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: در صورت توجه به صنایع‌دستی می‌توان درآمد خوبی در این حوزه کسب کرد و نیز زمینه اشتغال افرادی زیادی در استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011004378715

برچسب‌ها