مشارکت جوامع محلی در حفاظت از میراث تاریخی همدان ضرورت دارد

جلسه هم‌اندیشی با صاحبان کسب و کار در بافت بازار همدان در کاروانسرای گلشن انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، صاحب محمدیان منصور، شنبه 3 آذر در جمع بازاریان کاروانسرای گلشن همدان گفت: مشارکت جوامع محلی در حفاظت از میراث تاریخی ضرورت دارد و باید مردم در برنامه‌های توسعه کشور مشارکت داشته باشند.

مدیرپایگاه میراث ملی محوطه باستانی هگمتانه با اعلام این مطلب گفت: شناخت اثر تاریخی و شناخت ارزش های آن، دستابی به اطلاعات کافی که بوسیله آن با شناخت به تولید علم بپردازد از جمله اهداف پایگاههای میراثی است.

 او با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف پایگاههای میراثی باید مکان ثابت ایجاد می‌کردیم خاطرنشان کرد: وقتی به یک منطقه تاریخی اهمیت می‌دهیم مردم نیز برای حفاظت از آن کمک و حمایت می‌کنند.

محمدیان منصور با بیان اینکه میراث‌فرهنگی با تمام اجزای گردشگری و صنایع‌دستی و فرهنگ و تاریخ کشورمان عجین شده است، اظهار داشت: برای ایجاد مسیرهای گردشگری باید مسیرهای کهن را بشناسیم و برای آن مطالعات لازم را انجام داده باشیم تا بتوانیم به مردم معرفی کنیم، بنابر این به یک مکان و پایگاه دائمی نیازمند بودیم که این اطلاعات بررسی و ارزیابی شود.

او با بیان اینکه برنامه‌های اساسی برای پایگاه‌های میراثی داریم، اظهار داشت: برای حفاظت از میراث تاریخی باید به سراغ مردم و مسئولان برویم و جامعه محلی را در حفاظت از میراث تاریخی مشارکت دهیم.

او با بیان اینکه در حفاظت از میراث تاریخی نمی توانیم به یکپارچگی منظر بی توجه باشیم، گفت: در حفاظت از پایگاه‌های تاریخی باید به ساختارهای مختلف در میراث ملموس توجه داشته باشیم و میراث ناملموس نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011004889922

برچسب‌ها