آماده پذیرش واردات صنایع‌دستی لرستان هستیم

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اربیل عراق از آمادگی برای پذیرش واردات و صادرات صنایع‌دستی استان لرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میرتث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، گیلان سعید عزیز روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادرات لرستان گفت: صنایع‌دستی استان لرستان بسیار زیبا، متنوع و فاخر است و ما آماده پذیرش هر گونه واردات تولیدات صنایع‌دستی از لرستان به کردستان عراق هستیم.

رئیس اتحادیه واردات و صادرات اربیل عراق اظهار کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران و خصوصا استان لرستان هماهنگی و ارتباط بسیار خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم مشکلات داخلی را حل کرده و سطح مبادلات بازرگانی دو کشور را افزایش دهیم.

او بیان داشت: تولیدات صنایع‌دستی لرستان خیلی برای ما جالب بود به همین منظور آماده پذیرش صادرات این نوع محصولات هستیم، از این رو‌ فعالان صنایع‌دستی و بازرگانی لرستان ما را نماینده خودشان در اقلیم کردستان عراق بدانند و هر گونه اطلاعات و جزییاتی در خصوص نحوه صادرات به عراق داشته باشند، پاسخگو و آماده همکاری هستیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اربیل عراق تصریح کرد: تمایل داریم بازرگانان و فعالان صنعتی لرستان و کردستان عراق ارتباط بیشتری داشته باشند و ایران تکنولوژی و صنعت خود را در اختیار کشور عراق قرار دهد.

او ادامه داد: عراق کشوری مصرف‌کننده است و به کالاها و محصولات ایران نیاز دارد و ایران نیز به بازار عراق برای صادرات نیاز دارد.

 گیلان سعید عزیز عنوان کرد: ایران جایگاه ویژه اقتصادی و تجاری با کردستان عراق داشته و خوشبختانه این روابط تجاری وجود دارد و این فرصتی بسیار خوبی برای واردات صنایع‌دستی لرستان به عراق است.

برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی لرستان به کشور عراق

عطا حسن‌پور نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با حضور مسئولان کشوری و‌استانی و همچنین تجار کشور عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات صنایع‌دستی استان در راستای توسعه این حوزه گام برداشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: ۱۵ هنرمند فعال در صنایع‌دستی لرستان با حضور در این نمایشگاه تولیدات و پتانسیل‌های خود را در معرض دید عموم‌ قرار دادند.

او هدف از برگزاری این همایش تجاری بین لرستان و عراق را مقدمه‌سازی و برنامه‌ریزی به منظور صادر کردن صنایع‌دستی استان لرستان به کشور عراق و دیگر کشورهای عربی دانست و افزود: تولیدات صنایع‌دستی ارائه شده در این نمایشگاه شامل رشته‌های گلیم‌بافی، فیروزه‌کوبی، میناکاری، ورشوسازی، قلم‌زنی، ماشته‌بافی، خراطی چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زره‌بافی، دست سازه‌های چرمی و البسه محلی است. 

حسن‌پور با اشاره به اینکه صنایع دستی لرستان قابلیت صادرات دارند و می‌توانند با کالاهای مشابه در سطح بین‌المللی رقابت کنند، اذعان داشت: این همایش می‌تواند زمینه‌ساز ورود صنعتگران لرستانی به عرصه بین‌المللی باشد، کما اینکه بسیاری از استادکاران ما دارای مدرک هنری درجه یک معادل دکترای صنایع‌دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: اکثر آثاری که در این جشنواره به عرصه نمایش درآمده‌اند دارای مهر اصالت ملی و بین‌المللی هستند و اگر در طول سال حداقل پنج نمایشگاه این‌چنینی برگزار شود قطعا با حضور بازرگان و صادرکنندگان کشورهای عربی هم صنایع دستی شاخص استان لرستان به شایستگی معرفی می‌شود و‌ هم زمینه‌ساز صادرات تولیدات این صنایع زیبا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011104309595

برچسب‌ها