اعلام آمادگی تجار عراق برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از آمادگی تجار عراقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع دستی استان لرستان، گیلان سعید عزیز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد بسیار زیبا و واقعا برای ما جالب بود و در صورت زمینه‌سازی و فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم گردشگری این قابلیت را دارد که تجار عراقی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اردبیل عراق تشریح کرد: بسیار خرسند و خوشحالیم که از قلعه زیبا و تاریخی فلک‌الافلاک بازدید کردیم. واقعا لذت‌بخش بود و نکته جالب اینکه با دقت در بخش‌های مختلف این مجموعه تاریخی‌فرهنگی متوجه شدیم که مشترکات ریشه‌ای زیادی با ما دارد و در واقع فرهنگ ایران و عراق نزدیک به هم است.

او اذعان داشت: تجار عراقی در حوزه گردشگری در بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با این قرابت فرهنگی ایران و عراق اگر زمینه‌سازی‌های لازم انجام شود، پیشنهاد می‌دهیم تجار عراقی و فعالین سرمایه‌گذاری در این بخش ورود و سرمایه‌گذاری کنند.

گیلان سعید عزیز در پایان عنوان کرد: از همراهی و میزبانی گرم استاندار لرستان و خصوصا مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان و همه‌ مردم شریف و خونگرم لرستان تشکر می‌کنیم و امیدواریم روابط تجاری عراق و ایران بیش از پیش تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011106309937

برچسب‌ها