جشنواره غذای سالم در فریمان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان از برگزاری جشنواره غذای سالم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی،  محمدجواد بلبلی امروز شنبه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سیزدهم ماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان ادامه داد: فریمان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری غذا دارد، تلاش داریم با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها شهرستان فریمان در زمینه گردشگری غذا بیشتر معرفی شود.

بلبلی تصریح کرد: مهم‌ترین غذاهای محلی فریمان حلوای بی‌بی است که پرونده ثبت ملی این غذا در استان تهیه شده و برای ثبت به تهران ارسال شده است.

او از مردم فریمان برای حضور و مشارکت در این جشنواره دعوت و یادآور شد:  شرکت کنندگانی از شهرستان‌های تربت جام و تایباد در این جشنواره حضور خواهند داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری، شورای شهر و هنرمندان شهرستان  برگزار می شود.

 بلبلی با اشاره به اهمیت جشنواره غذا اظهار کرد: هر گردشگر  بیش از یک سوم از هزینه سفر خود را صرف غذا و نوشیدنی می‌کند، این نشان‌دهنده اهمیت گردشگری غذا است، از سفرهای تفریحی گرفته تا سفرهای کاری و تجاری، غذا و نوشیدنی هیچ‌گاه از سفرها جدا نمی‌شوند و در واقع کشف و شناخت غذاهای جدید همیشه بخشی از سفرها بوده است.

فریمان در 75 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011108770347

برچسب‌ها