مشکلات اقتصادی بدون ‌توجه به فرهنگ حل نمی‌شود/ دریافت گزارش‌های رضایت‌بخش از عملکرد وزارت میراث فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر نقش مهم گردشگری در اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی تاکید کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را مسیر فرهنگی عنوان کرد.

«امیرحسین بانکی‌پورفرد» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحولات خوبی در یکسال و نیم اخیر ایجاد شده و گزارش‌های رضایت‌بخشی را دریافت کرده‌ایم.

او با ابراز تاسف از سهم پایین وزارتخانه در بودجه 1402، ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری در موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد، اما متاسفانه عنایت خاصی در بودجه 1402 به این حوزه نشده است.

نماینده حوزه انتخابیه اصفهان و ورزنه با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور تنها از مسیر فرهنگ ممکن است، افزود: موضوع معیشت و حل مشکلات اقتصادی مردم اولویت نخست کشور است و مسئولان می‌خواهند از راه اقتصاد و طرح‌های اقتصادی این مشکلات را حل کنند و توجهی به فرهنگی نمی‌کنند، در صورتی‌که مشکلات اقتصادی بدون ‌توجه به فرهنگ حل نمی‌شود.

بانکی‌پور فرد همچنین بر توجه بیش از پیش به موضوع فرهنگ برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد.

او همچنین به عدم توجه به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری در بند هفدهم سیاست‌های ابلاغی، در تدوین برنامه هفتم توسعه نگاه صرفا اقتصادی بوده و جایگاه خاصی برای این حوزه‌های کلیدی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011108957431

برچسب‌ها