دوره آموزش راهنمایان طبیعت‌گردی در استان زنجان فعال شد

سرپرست معاونت گردشگری زنجان از آغاز فعالیت دوره آموزش راهنمایان طبیعت‌گردی در استان زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ گفت: راهنمای طبیعت‌گردی یا اکوتوریسم شغلی در حوزه گردشگری است. بعد از 10 سال اداره کل با دریافت مجوز از وزارت متبوع، دوره آموزشی راهنمایان طبیعت گردی توسط موسسه آوای پیشگامان مجددا برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری زنجان افزود: با حضور در دوره آموزش مهارت راهنمای طبیعت‌گردی یا راهنمای اکوتوریسم، کارآموزان با اکوسیستم، اکوتوریسم، مفاهیم و اصول گردشگری مبتنی بر طبیعت(اکوتوریسم)، مجموعه قوانین و مقررات محیط زیست، نحوه استقرار و زندگی در طبیعت، حیات وحش، زمین‌شناسی، غارها، کوه‌ها، شناخت انواع اقلیم و آب و هوا، هواشناسی، شناخت انواع گونه‌های گیاهی ایران، روحیات اقوام ایران و سایر ملل، آموزش عکاسی و فیلمبرداری در طبیعت، آیین سخنوری و فن بیان، ورزش‌های مرتبط با طبیعت‌گردی، فنون راهنمایی، مناطق حفاظت شده و زبان تخصصی آشنا شده و با شرکت در آزمون موفق به دریافت گواهینامه معتبر راهنمای طبیعت‌گردی می‌شوند.

او گفت: این دوره شامل اطلاعاتی در خصوص مهارتهای لازم برای بقا در طبیعت، اصول طبیعت‌گردی، آشنایی با قوانین مسافرت‌های گروهی در طبیعت، استقرار در طبیعت، ایجاد کمپ، دل سپردن به چالش‌های گوناگون سفر، اصول برنامه‌ریزی در مسافرت‌های گروهی، حفاظت از محیط زیست، مراقبت از زیستگاه مردم بومی منطقه و غیره است.

آبیان بیان کرد: شغل راهنمای طبیعت‌گردی، با مشاغلی چون تورهای طبیعت‌گردی، آژانس‌های مسافرتی، هتلداری و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی و دیگر مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری در ارتباط است.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به واحد آموزش گردشگری، مستقر در عمارت دارایی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011110931809

برچسب‌ها