اقتصاد شهرستان اردستان اصفهان با گردشگری احیا می‌شود

فرماندار شهرستان اردستان در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، تنها راه احیای اقتصاد منطقه را توسعه گردشگری عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سید محمدهادی احمدی‌طبا روز دوشنبه  10 بهمن‌ماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: تقویت صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد شهرستان اردستان را متحول کند، اما متأسفانه تا امروز در این زمینه اقدام اساسی انجام‌ نشده است.

فرماندار شهرستان اردستان ادامه داد: اولویت اصلی برای فرمانداری شهرستان به‌عنوان نماینده دولت در اردستان پرداختن به موضوع گردشگری است، زیرا معتقدیم گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک می‌تواند اقتصاد شهرستان اردستان را متحول و احیا کند و سود حاصل از آن مستقیم به جیب مردم منطقه وارد شود.

احمدی طبا افزود: خوشبختانه شهرستان اردستان از ظرفیت‌های بالای میراثی و گردشگری برخورد است، وجود مسجدهای جامع اردستان و زواره با قدمت هزارساله، قنات 2طبقه «مون» که ثبت جهانی شده و بسیاری از بناهای تاریخی و محوطه‌های گردشگری دیگر می‌تواند زمینه را برای جذب گردشگری فراهم کند و این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و تبلیغات مناسبت است.

فرماندار شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به تأثیرات میراث‌فرهنگی و گردشگری بر فرهنگ و اقتصاد مردم، لازم است از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ و اقتصاد مردم منطقه استفاده شود، لذا با همکاری کارشناسان، متخصصان و با محوریت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در حال آماده‌سازی طرح جامع گردشگری شهرستان اردستان هستیم و امیدواریم با اتمام این طرح قدم مهمی در توسعه و رونق صنعت گردشگری در سطح منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140111112326

برچسب‌ها