حضور 45 هنرمند صنایع‌دستی یزد در نمایشگاه بین‌المللی تهران

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از حضور 45 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی یزد در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه گفت: 45 هنرمند صنایع‌دستی برای شرکت در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد گفت: امسال برای اولین بار هنرمندان همه شهرستان‌های استان و شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی یزد، قابلیت‌های استان را در رشته‌های بومی صنایع‌دستی معرفی می‌کنند.

عربی افزود: هنرمندان رشته‌های زیورآلات سنتی، زیلوبافی، کار بافی، گلیم‌بافی، دارایی بافی، دست بافته‌های سنتی، حصیربافی، قلم‌زنی، دارایی بافی، سفال و سرامیک، موتابی و .... در این نمایشگاه حضور دارند که بیشتر آن‌ها در زمینه‌ رشته خود اجرای زنده دارند، همچنین یک نفر از هنرمندان یزد به‌عنوان هنرمند نوآور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از 18 لغایت 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود که استان یزد در سالن 8 این نمایشگاه همگام با سایر استان‌های کشور حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113104586

برچسب‌ها