حضور ۳۰ هنرمند صنایع‌دستی زنجان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از حضور ۳۰ هنرمند صنایع دستی در بخش نمایشگاهی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی عصر چهارشنبه ۱۲ بهمن گفت: ۳۰ هنرمند صنایع دستی از ۸ شهرستان استان در بخش نمایشگاهی زنجان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به هنرنمایی می‌پردازند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی استان زنجان در غرفه‌های مختلف بخش نمایشگاهی استان با پوشش محلی و سنتی، به صورت زنده به هنرنمایی می‌پردازند.  

صفوی گفت: ملیله سازی، رودوزی سنتی، مسگری، قلمزنی، سفالگری، چاقوسازی، سراجی سنتی، تراش سنگ¬های قیمتی و نیمه قیمتی، انگشترسازی، چاقوسازی، آهنگری سنتی، منبت چوب از جمله رشته‌های صنایع دستی حاضر در بخش نمایشگاهی استان زنجان در این نمایشگاه است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: شهر جهانی ملیله زنجان در عرصه هنر صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌هاست که حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر مؤید این ادعا است، بنابراین باید بیشتر به معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.  

همچنین معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تأکید معاون صنایع دستی کشور درخصوص ایجاد فرصت برای معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی در این نمایشگاه تلاش شده است تا رشته‌های صنایع دستی بومی زنجان درقالب کارگاه‌های زنده تولید به نحوی مطلوب معرفی شود.  

الناز خدایی فرد افزود: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم این اداره‌کل در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران است.  

بخش نمایشگاهی استان زنجان از ۱۸ الی ۲۲ بهمن ماه، ساعت ۹ صبح الی ۱۷ میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113931953

برچسب‌ها