معرفی هنر خوشنویسی خوزستان در نمایشگاه گردشگری تهران

عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران و رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان گفت: معرفی هنر خوشنویسی استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، این فرصت را ایجاد می‌کند تا ابعاد دیگری از زیبایی‌های استان خوزستان را به نمایش عمومی بگذاریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، رضا زدوار 19 بهمن‌ماه 1401 در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران گفت: دیدن تنوع فرهنگی استان‌های مختلف در قالب صنایع‌دستی چشم‌نوازی که در این دوره از نمایشگاه به بازدید عمومی درآمده‌، نویدبخش شکل‌گیری یکی از دوره‌های خوب نمایشگاهی است که قطعاً حضور در این رویداد فرهنگی برای هر هنرمند و صنعتگری خالی از تجربه نخواهد بود.

رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان با اشاره به نخستین حضور خود در این نمایشگاه افزود: استان خوزستان به عنوان بخش مهمی از اقلیم تمدن‌خیز ایران بزرگ، مانند ادوار گذشته با دست پر و با معرفی بخشی دیگر از اندوخته‌ها و دانش صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه مانند نگینی در میان دیگر غرفه‌ها می‌درخشد.

او با بیان این‌که معرفی هنر خوشنویسی استان خوزستان در این نمایشگاه این فرصت را ایجاد می‌کند تا ابعاد دیگری از زیبایی‌های استان خوزستان را به نمایش عمومی بگذاریم. اجرای زنده و کارگاهی خوشنویسی ایرانی خط نستعلیق و شیوه‌های تراش قلم که سابقه‌ای هزار و اندی ساله را با خود به یادگار دارد، از جمله فعالیت‌های کارگاهی زنده غرفه خوزستان در این دوره خواهد بود که دیدن این بخش برای علاقه‌مندان به هنر خط ایرانی ـ اسلامی خالی از لطف نخواهد بود.

زدوار با اشاره به بخشی از تاریخ تراش قلم و جایگاه آن در قرآن کریم، تصریح کرد: خوشنویسی استان خوزستان دارای ابعاد پیدا و پنهان فراوانی است و هرچقدر که در این باره به گفتگ‌وو بپردازیم، جا برای گفت‌وگوهای تازه در خصوص این هنر دلنواز همواره باز است.

او افزود: باتوجه به ثبت این میراث گران‌بها در فهرست جهانی یونسکو، فرصت خوبی است تا در این نمایشگاه، از هنر خوشنویسی خوزستان بیشتر بگوییم تا باب معرفی بخش دیگری از گنجینه غنی سرزمین نخل و بلوط را به روی همگان باز کرده باشیم.

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401111947834

برچسب‌ها