شهرداری همدان محور فعالیت‌های گردشگری کودک و خانواده است

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان از انتخاب شهر همدان به عنوان مقصد گردشگری کودک و خانواده خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حسن محمدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: شهر همدان سال‌ها در زمینه گردشگری کودک فعالیت‌هایی را داشته است اما در پی برندسازی شهرهای کشور با ایجاد زمینه و قابلیت‌هایی برای کودکان است. شهر همدان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، همدان به عنوان شهر گردشگری کودک حضور پیدا کرد .

 مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان بیان کرد: از آنجایی که امروزه کودکان محور  اصلی سفرهای خانواده‌ها هستند، زیر ساخت‌‌هایی برای استقبال و ترغیب آنان برای سفر به همدان فراهم شده است، یکی از این زیرساخت‌ها اختصاص فضای ۲/۲ هکتاری برای ایجاد پارکی با استاندارهای جهانی برای کودکان است.

محمدی تاکید کرد: شهر همدان از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  به‌عنوان یکی از مقاصد سفر برای کودکان و خانواده‌ها انتخاب شد و در این نمایشگاه گردشگری تهران یک غرفه ۱۳۰ متری در اختیار شهرداری همدان برای این موضوع قرار گرفت.

او در ادامه گفت: گردشگری کودک را می‌توان پدیده‌‌ای جدید در دنیا دانست که البته چندان تعریف دقیقی هم از آن نشده است. شاید دلیل شکل‌گیری این موضوع در کشور ما ضرورت نیاز به این نوع سفرها به دلیل محدودیت‌های مدارس برای برگزاری سفر باشد. اگر بخواهیم تعریفی از این نوع گردشگری ارائه دهیم باید بگوییم که گردشگری کودک با انگیزه گردش و هدف لذت بردن و تفریح و استراحت برای کودکان و خانواده‌ها انجام می‌شود.

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان گفت: به دلیل اینکه در حوزه گردشگری، شرط سنی لحاظ نشده پس کودکان می توانند گردشگر محسوب شوند. این نوع گردشگری یک موضوع جدید و نوپاست که کمتر به آن توجه شده است.

محمدی تاکید کرد: فضاهای گردشگری طراحی شده مناسب با ابعاد وجودی کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش مناسبی برای تجربه کردن و آموختن درس‌های بزرگ زندگی با دیگر جذابیت‌ها داشته باشد.

او به استقبال کودکان از غرفه کودک شهرداری همدان در نمایشگاه گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر فقدان تورهای گردشگری برای کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی مختلف حس می‌شود. سفرهایی که می‌توانند با اهداف مختلف آموزشی و تفریحی در قالب فعالیت‌هایی چون نمایش و قصه‌گویی، بازی‌های گروهی، کارگاه‌های آموزشی و…. نکات بسیاری را به کودکان یاد دهند.

مسئول ستاد گردشگری شهرداری همدان تاکید کرد: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حقوقی است که کودک باید برای رشد و ارتقا از آن بهره‌مند باشد. کودک حق دارد در زمان کودکی، یعنی زمانی که شخصیتش در حال شکل گیری است، در حد توانش خود و محیط اطرافش را درک کند و هویت خود را بشناسد. گردشگری و سفر یکی از مهم‌ترین ابزارهای شناخت برای کودکان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011124889943

برچسب‌ها