برگزاری اولین گردهمایی راهنمایان گردشگری در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری، اولین گردهمایی راهنمایان گردشگری خراسان شمالی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی؛ علی مستوفیان سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تصریح کرد: این گردهمایی صبح امروز با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها و مسئولان استان در محل سالن همایش هتل داریوش بجنورد برگزار شد.
در این گردهمایی معاون گردشگری کشور طی پیامی اظهار کرد:۲ اسفندماه مصادف با ۲۱ فوریه روزی برای پاسداشت آن بخش از زنجیره ارزش آفرین صنعت گردشگری ست که صاحب متنوع ترین صفات برجسته  انسانی و حرفه ای هستند.
شالبافیان راهنمایان گردشگری را مفسران تاریخ، فرهنگ و میهمان دوستی ایرانی دانست و افزود:  در این سال‌هایی که صنعت گردشگری کشورمان تحت شرایط مختلف فراز و فرودهایی را تجربه کرده، حضور پیوسته راهنمایان همواره ملموس بوده است. نقش آفرینی راهنمایان در مقاصد گردشگری کشور چه آن بخش که پیش از این شکل گرفته و چه در مقاصد جدید و نوظهور را نمی توان نادیده گرفت.
او در ادامه پیام خاطر نشان کرد: گردشگری کشور تلاش‌های بی‌وقفه این بخش از خانواده خویش را ارج می‌نهد و یادآور می شود توسعه این صنعت ارزشمند در گوشه گوشه این سرزمین  نیازمند فعالیت حرفه‌ای راهنمایانی است که به خوبی نقش اثرگذاری مسئولیت خویش را درک کرده‌اند.
معاون گردشگری در پایان گفت: ضمن تبریک مجدد این روز به تک تک عزیزان آرزو داریم چراغ صنعت گردشگری کشور با همبستگی، صبوری و تلاش مضاعف همواره پرفروغ باشد.
در ادامه این گردهمایی محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه گردشگری صنعت سوم دنیاست تأکید کرد: راهنمایان گردشگری به‌عنوان رکن اساسی در گردشگری کمک شایانی در تقویت بنیه این صنعت در استان دارند.
حسین‌نژاد با تأکید بر اهمیت بحث راهنمای گردشگری افزود: خراسان شمالی نباید معبر باشد؛ بلکه باید تبدیل به مقصد شود و این امر توسط راهنمایان گردشگری با شناساندن پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان محقق خواهد شد.
در پایان این مراسم از رئیس انجمن راهنمایان گردشگری، و راهنمایان گردشگری برتر با حضور استاندار تقدیر شد.
در خراسان شمالی انجمن راهنمایان گردشگری با ۵۳ عضو مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120286165

برچسب‌ها