کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی وارد کاشان شدند

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از ورود کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی برای بررسی شاخص های معرفی شهر جهانی نساجی سنتی وارد کاشان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا امروز ۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱، در مراسم استقبال از کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران گفت: گروه ارزیاب های جهانی صنایع دستی با هدف بررسی صنعت نساجی کاشان به مدت ۲ روز از مجموعه ها و‌ کارگاه های نساجی سنتی این شهرستان بازدید خواهند کردند.

او با بیان اینکه کاشان پیش از این لقب زیبنده شهر ملی نساجی سنتی را به نام خود کرده است، ادامه داد: پس از بررسی و بازدید کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی از ظرفیت های صنعت نساجی این شهرستان، در صورت کسب شاخص های لازم، کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان افزود: شورای جهانی صنایع‌دستی برای این تصمیم خود ارزیابی های مقدماتی و اولیه را به‌منظور انتخاب کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انجام داده و بر این اساس برای بازدید میدانی کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی به مدت دو روز در کاشان حضور خواهند داشت.

دانایی نیا، بازدید از مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان، بازدید از مجموعه کارگاه های خانه تاریخی منوچهری، بازدید از کارگاه رنگرزی و زیلوبافی، زری بافی، بازدید از کارگاه های پارک علم و فن آوری، بازدید از بازار و کاروانسرای امین الدوله و فروشگاه های صنایع دستی، بازدید از کارگاه شعربافی محتشمی و خانه نساجی و افتتاح دبیرخانه شهر ملی در موزه تخصصی نساجی سنتی کاشان را از برنامه های سفر دو روزه کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی به کاشان عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120523894

برچسب‌ها