نوروزگاه در 35 نقطه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز 1401 مراسم نوروزگاه در 35 نقطه سطح استان اعم از مجموعه‌های جهانی و ملی برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر آذربایجان غربی ویژه نوروز 1402 به ریاست محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و با حضور مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیران کل عضو ستاد و با حضور فرمانداران سطح استان به شکل ویدئوکنفرانس 14 اسفند 1401 در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سطح استان اظهار کرد: علاوه بر طراحی اپلیکیشن و وب‌سایت گردشگری استان، تهیه بروشورهای حاوی اطلاعات جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، مراکز اقامتی و رستوران‌ها هم در دستور کار قرار داشته باشد.

محمدصادق معتمدیان افزود: در مبادی ورودی استان بازارچه‌های سیار صنایع‌دستی و سوغات برپا می‌شود که در این چادرها علاوه بر فروش محصولات نحوه تهیه و پخت سوغاتی‌های بومی هر شهرستان نیز به نمایش گذاشته شود.

او گفت: رهاسازی آب از سد شهرچایی ارومیه برای ایجاد فضای شاد و مفرح در سطح شهر در ایام نوروز یکی از اقداماتی است که شرکت آب منطقه‌ای استان می‌تواند انجام دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون در اغلب شهرستان استان ستاد خدمات سفر و جلسات کمیته‌های مختلف ستاد نیز برگزار شده است.

مرتضی صفری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقرر است تمامی برنامه‌های نوروزی متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان باشد.

او ادامه داد: برگزاری مراسم نوروزگاه در ایام نوروز در دستور کار قرار داشته و در این مراسم انجام بازی‌های بومی و سنتی، برگزاری مراسم‌هایی آیینی و موسیقی سنتی با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: تشکیل تیم نظارت از رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، پمپ بنزین‌های بین‌راهی و مراکز اقامتی با همکاری دستگاه‌‎‌های دیگر، آغاز بازدید نظارتی از مراکز اقامتی سطح استان، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در شهرهای بزرگ استان، برگزاری مانور نوروزی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، پخش تولیدات رسانه‌ای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در صداوسیما و فضای مجازی و فعال‌سازی ۲۳ پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری با حضور راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها و پایانه‌های مرزی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز هستند.

او تصریح کرد: درخواست‌ می‌شود بازگشایی بناهای تاریخی زیرمجموعه دستگا‌ه‌های دیگر در دستور کار قرار بگیرد تا گردشگران بتوانند از آن‌ها بازدید کنند.

صفری تصریح کرد: در ایام نوروز ضمن رونمایی از اپلیکیشن گردشگری، 50 بنر و 13 بیلبورد معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح استان نصب شده و بروشورهای تبلیغاتی نیز چاپ می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011214378197

برچسب‌ها