جشنواره مجسمه‌های یخی در هگمتانه برگزار شد

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: جشنواره مجسمه‌های یخی تا چهارشنبه 17 اسفندماه 1401 در محوطه تاریخی هگمتانه برگزار و در این روز بازدید از محوطه هگمتانه رایگان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، صاحب محمدیان‌منصور با بیان اینکه متأسفانه بیشتر اهالی همدان از مجموعه هگمتانه بازدید نکرده‌اند، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی همدانی‌ها با هگمتانه در راستای ثبت جهانی است و برگزاری جشنواره مجسمه‌های یخی تأثیر بسزایی بر معرفی بیشتر این اماکن تاریخی به مردم دارد و این امر کمک شایانی به ثبت جهانی هگمتانه و اماکن تاریخی می‌کند.

 مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه با بیان اینکه برگزاری رویداد سبب جذب مردم و گردشگران به اماکن تاریخی می‌شود، خاطرنشان کرد: درواقع این امر سبب می‌شود که مردم و گردشگران به‌عنوان یک بازوی تبلیغاتی برای مجموعه هگمتانه عمل کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که رویدادهای مختلفی را در این مکان برگزار کنیم.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با بیان اینکه همدان با داشتن آب‌وهوای مطلوب و سردسیری ظرفیت بسیار خوبی در حوزه برگزاری رویدادهای زمستانی دارد، ابراز کرد: در این راستا می‌توان با برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله مجسمه‌های یخی، گردشگران زیادی را جذب استان کرد.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه با بیان اینکه مسابقه تندیس‌های یخی و برفی در دو بخش عمومی و دانشجویی برگزار و در پایان به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود، ابراز کرد: مردم همدان و تیم‌های دانشجویی نیز می‌توانند در این برنامه شرکت و آثاری خلق کنند.

محمدیان‌منصور با بیان اینکه یک تیم از مجسمه‌سازان حرفه‌ای نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت‌، عنوان کرد: در سال 1398 یک جشنواره مجسمی یخی در سطح دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد که بازخورد خوبی گرفت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال این رویداد را در سطح مجموعه هگمتانه برگزار کنیم.

او با بیان اینکه در این رویداد برف در اختیار عموم مردم و یخ در اختیار مجسمه‌سازان حرفه‌ای قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: اگر مردم عادی هم بتوانند با استفاده از یخ مجسمه بسازند، یخ در اختیار آنان نیز قرار می‌دهیم.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: علاوه ‌بر این مسابقه، برنامه‌های دیگری نیز در راستای معرفی هگمتانه در محوطه اجرا می‌شود که به‌عنوان‌ مثال دو برنامه در روز درختکاری با سرایش شاهنامه، ازجمله این برنامه‌هاست.

محمدیان‌منصور با بیان اینکه برای معرفی اماکن گردشگری و تاریخی به شهروندان و مسافران نیاز به برنامه داریم، اذعان کرد: در تمام شهرهای گردشگرپذیر دنیا در ساعات و روزهای خاص رویداد و جشنواره برگزار می‌شود که لازم است این حوزه را برای جذب گردشگر بیشتر پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121588969

برچسب‌ها