مرمت کاروانسراهای دشتستان آغاز می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از مرمت کاروانسراهای دشتستان در آینده نزدیک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش در نشستی که روز گذشته یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و احمد بنافی فرماندار دشتستان داشت گفت: شهرستان دشتستان با ۶ هزار سال قدمت، مردمانی نجیب دارد که بر تاریخ و نماد شهر خود حس تعلق خاطر دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: یکی از نکات مورد تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بازارچه‌هایی است که ایجاد شده و خوشبختانه شهرستان دشتستان در این حوزه در حال توسعه است.

او بیان کرد: در تلاشیم عملیات اجرایی مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان و کاروانسرای مشیرالملک دالکی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

سجادی‌منش اضافه کرد: در سال آینده حدود ۱۱۵ میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان دشتستان هزینه خواهد شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر یادآور شد: هم‌چنین در گذشته برای مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان ۵ میلیارد و کاروانسرای مشیر الملک دالکی ۱ میلیارد هزینه شده است.

او در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم موزه عبرت استان را، در کاروانسرای مشیرالملک برازجان احداث کنیم تا مجاهدین کشور برای دیدن آن به دشتستان سفر کنند.

کاروانسراهای مشیرالملک برازجان و دالکی با توجه به اینکه در مالکیت اوقاف و امور خیریه بوده، در سال‌های گذشته مورد مرمت کامل قرار نگرفته و با رایزنی وزیر متبوع با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و تفاهم در این رابطه، پس از مرمت و احیا با کاربری اقامتی، پذیرایی و بازارچه صنایع‌دستی فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011222817114

برچسب‌ها