کارگاه بازآموزی ویژه راهنمایان گردشگری نوروز ۱۴۰۲ در یزد برگزار شد

کارگاه بازآموزی راهنمایان مستقر در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری ویژه نوروز ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۰ نفر از راهنمایان گردشگری یزدی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی روز چهارشنبه 24 اسفند‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: این کارگاه با حمایت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همت هیئت‌مدیره و برنامه‌ریزی کمیته‌ی آموزش انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان یزد برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری استان یزد ادامه داد: در این دوره‌ سه‌روزه، اماکن مهم تاریخی و گردشگری شهر یزد ازجمله مسجد جامع، باغ دولت‌آباد، مجموعه امیرچخماق، بقعه‌ی دوازده امام، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، خانه لاری‌ها، دخمه و آتشکده زرتشتیان مورد بازدید قرار گرفت.

خورشیدی افزود: در این دوره، علیرضا اسداللهی، حسین رحیمی و امیر ولی زاده از اساتید و راهنمایان باسابقه‌ انجمن راهنمایان گردشگری استان به ارائه توضیحات پرداختند.

او بابیان اینکه، هدف از برگزاری این برنامه‌ها، بازآموزی، توانمندسازی و هماهنگی هر چه بیشتر راهنمایان گردشگری در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی است، اظهار کرد: قرار است در نوروز امسال بیش از ۸۰ نفر از راهنمایان گردشگری یزد در دو نوبت‌کاری صبح و عصر به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی استان بپردازند.

سرپرست معاونت گردشگری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در بیش از 10 سال گذشته، هر ساله راهنمایان گردشگری به‌عنوان سفیران فرهنگی این استان، با استقرار در بناهای شاخص، در آشنایی هر چه بیشتر مسافران با فرهنگ، تاریخ و آداب‌ورسوم مردم شهر میراث جهانی و رونق صنعت گردشگری تلاش بسیاری کرده‌اند.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011224104909

برچسب‌ها