راه‌اندازی ٣٠ بازارچه صنایع‌دستی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس از راه‌اندازی ٣٠ بازارچه صنایع‌دستی طی ایام نوروز در فارس خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد امروز 28 اسفندماه1401 در جمع خبرنگاران گفت: ستاد خدمات سفر استان فارس به ریاست استاندار فارس و با تشکیل ١٨ کمیته ایجادشده است این در حالی است که در استان فارس به علت ظرفیت‌های متعدد در حوزه گردشگری دارای کمیته‌های مختلفی در ستاد خدمات سفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای ١٠ ایستگاه شادی در ورودی شهرهای استان ایجادشده تا مسافران نوروزی با توقف در این مراکز علاوه بر استراحت نسبت به دریافت خدمات نوروزی اقدام کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: دو کمپ برای اسکان نوروزی در زیباشهر و باغ جنت در نظر گرفته‌شده و در راستای کاهش ترافیک شیراز تورهای شهری از مبدأ کمپ‌های نوروزی در نظر گرفته‌شده تا مسافران نوروزی بتوانند بدون استفاده از خودروهای شخصی از مراکز تاریخی شیراز بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامت‌های دائمی نظیر هتل‌ها در فارس ٢٣هزار نفر در طول شبانه‌روز است و با اضافه شدن مراکز اقامتی در نوروز ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در استان فارس ١٣٠ هزار نفر در طول شبانه‌روز است.

محسن‌نژاد در خصوص اسکان و ورود مسافران به استان طی اسفندماه بیان کرد: ١۴۴ هزار و ۴۵٣ نفر طی ١۶ لغایت ٢٣ اسفندماه در مراکز اقامتی استان فارس ساکن شدند.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14011228143667

برچسب‌ها