اسکان بیش از 110هزار مسافر نوروزی در یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به یزد در روزهای پایانی سال، از اسکان بیش از 110هزار میهمان نوروزی تاکنون خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز دوشنبه 29 اسفندماه گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی یزد از تاریخ ۲۴ اسفند تا پایان ۲۸ اسفند امسال تعداد ۱۱۰هزار و ۹۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش ۶درصدی تردد ورودی‌های استان در روزهای پایانی سال جاری نسبت مدت مشابه سال قبل، گفت: تردد ورودی امسال از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا پایان روز ۲۸ اسفندماه، تعداد ۲۲۶هزار و ۲۲ دستگاه خودرو بوده که این آمار طی سال گذشته تعداد ۲۱۲ هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو ثبت‌ شده است.

آخوندی افزود: متوسط ساعت تردد در این بازه زمانی کاهش ۱۱درصدی داشته است و مجموع آمار ورودی از طریق قطار طی این چهار روز تعداد 6۳۷۸ مسافر بوده که در مقایسه با تعداد 40۱۵ نفر سال گذشته، رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به آمار ورودی مسافران نوروزی یزد از طریق پرواز، از کاهش شش‌درصدی آمار مذکور طی این مدت خبر داد و گفت: طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه 3764 نفر از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد وارد استان شدند که آمار پارسال 3984 نفر بوده است.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه ستاد نوروزی سال گذشته از تاریخ ۲۶ اسفند کار آمارگیری و اسکان مسافران نوروزی را انجام داده است مقایسه از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ پارسال با امسال است که حکایت از کاهش ۱۴درصدی اسکان دارد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد به افزایش ۲۱درصدی آمار بازدید از بناهای شاخص استان شامل باغ جهانی دولت‌آباد، آتشکده زرتشتیان، مدرسه ضیاییه، خانه لاریها و موزه آب اشاره و تصریح کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت پایان ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۳۱هزار و ۲۴۵ نفر از این بناها بازدید کردند که این رقم برای سال گذشته تعداد ۲۵هزار و ۷۸۱ نفر بوده است.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 1402010310410

برچسب‌ها