افزایش ۲۲ درصدی تردد در جاده‌های استان کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از افزایش ۲۲ درصدی تردد در جاده‌های استان کرمانشاه در ایام نوروز خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، طهماسب نجفی روز پنجشنبه ۳ فروردین‌ماه 1402 در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، با اشاره به رشد قابل توجه ورود گردشگران به استان، اظهارکرد: در ایام نوروز امسال شاهد افزایش ۲۲ درصدی تردد در جاده‌های استان کرمانشاه هستیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه سفری ایمن برای میهمانان و گردشگران نوروزی، افزود: در این رابطه از دستگاه‌های اجرایی مختلف عضو ستاد خدمات سفر انتظار می‌رود که اقداماتی جهادی برای سفر ایمن میهمانان نوروزی به ویژه در ۳۰ کیلومتری شهرها داشته باشند تا آمار سوانح و تلفات رانندگی در استان کاهش داشته‌باشد. 

او تاکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای برای میهمانان نوروزی فراهم کنیم که خاطره بدی از سفر به کرمانشاه در ذهن آن نقش نبندد. 

نجفی در ادامه با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه تبلیغات محیطی برای معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری استان بصورت جدی اهتمام داشته باشد، اعلام کرد: درصورتی که مشکل و مانعی پیش‌روی این کار وجود دارد، سریعا رفع شود. 

در ادامه این نشست، داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه نیز طی سخنانی بااشاره به بازدید بیش از نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان طی ایام نوروز، اظهارکرد: خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان، اقدامات خوبی برای رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده‌است. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به منظور معرفی هرچه بهتر استان به گردشگران و تسهیل سفری راحت تر برای میهمانان نوروزی تلاش شده تا سایت "کرمانشاه گشت" را با همکاری سازمان ارتباطات و مخابرات استان به گردشگران معرفی کنیم تا اطلاعات کاملی را از استان کسب کنند. 

او در ادامه به برگزاری  نوروزگاه‌ها در پایگاه‌های ملی و جهانی استان هم اشاره کرد و گفت: درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات و سوانح حین برگزاری برنامه‌های این نوروزگاه‌ها نیروهای پلیس، اورژانس و هلال احمر نیز حضور داشته باشند. 

فرمانی در پایان خواستار ارائه گزارش روزانه انجام فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف عضو ستاد خدمات سفر استان به دبیرخانه این ستاد در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه شد. 

در این نشست همچنین برخی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر همچون اورژانس، هلال احمر و ... گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103417787

برچسب‌ها