بازدید گسترده گردشگران نوروزی از تکایای کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی از تکایای کرمانشاه خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی جمعه 4 فروردین 1402 در بازدید از دو تکیه قدیمی و زیبا در کرمانشاه، اظهار کرد: تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی دو بنای تاریخی در شهر کرمانشاه هستند که هرساله و به‌ویژه در ایام نوروز گردشگران زیادی از آنها دیدن می‌کنند. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: تکیه معاون‌الملک به دلیل وجود کاشی‌های هفت رنگ منحصربه‌فرد و منقش به تصاویری از وقایع مذهبی و حماسی و تکیه بیگلربیگی هم به واسطه حسینیه آینه‌کاری شده آن در ایران معروف هستند. 

او با بیان اینکه هر دوی این بناهای تاریخی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه واقع شده‌اند، گفت: تکیه معاون‌الملک بنایی مربوط به  دوره قاجاریه در محله آبشوران است که شامل سه بخش عباسیه، زینبیه و حسینیه است و در آن کاشی‌هایی به کار رفته که به واسطه هفت رنگ بودن و نقش‌هایی که روی آنها بسته شده در ایران کم‌نظیر هستند. 

فرمانی افزود: تکیه بیگلربیگی یا عمارت فراش‌باشی هم در محله قدیمی فیض‌آباد واقع شده و در زمان قاجار بنا شده است که به دلیل آینه‌کاری‌های آن در میان تکیه‌های ایران شاخص است. 

او تصریح کرد: در داخل این تکیه موزه پارینه سنگی و موزه خط و کتابت قرار دارد که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ادامه به استقبال بسیار بالای گردشگران نوروزی از این دو تکیه تاریخی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بازدیدی که از این دو تکیه داشتیم، شاهد استقبال خوب گردشگران از آنها بودیم. 

او در  پایان اعلام کرد: تلاش کرده‌ایم تا با ارائه خدمات مطلوب و سامان‌دهی و زیباسازی این دو بنای تاریخی بتوانیم زمینه رضایت گردشگران را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104417175

برچسب‌ها