برگزاری پویش جهانی ساعت زمین در اماکن تاریخی و گردشگری هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اماکن تاریخی و گردشگری هرمزگان هم‌زمان با سراسر جهان به پویش جهانی ساعت زمین پیوستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز یکشنبه 6 فروردین ۱۴۰۲ بابیان این مطلب گفت: هدف این پویش جهانی جلب‌توجه افکار عمومی به امر مهم صیانت از زیست‌بوم کره زمین و ارتقای سطح آگاهی عمومی جهانی نسبت به پیامدهای بحران تغییر اقلیم به‌طور مشترک در یک ساعت و روز خاص است.

او افزود: این رویداد نمادین، با حفظ آرامش، ‌ملاحظات امنیتی و ایمنی و همچنین پرهیز از اختلال در فرایند خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی و‌ گردشگران در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، پارسیان و جاسک و جزیره هرمز برگزارشده است.

محسنی ادامه داد: این اقدام تلاشی خلاقانه برای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی ترویج گسترده شعار سال؛ مهار تورم (ناشی از حامل‌های انرژی و مصرف بی‌رویه برق) و رشد تولید (پایدارسازی انرژی) در اوج فصل سفرهای نوروزی به مقاصد گردشگری هرمزگان است.

«ساعت زمین» یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF) از سال ۲۰۰۷ تاکنون، همه‌ساله به آخرین شنبه ماه مارس/ هفته اول فروردین اطلاق می‌شود. در این آیین شبانه نمادین، خانواده‌ها و کسب‌وکارها با خاموش کردن چراغ‌ها و دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، اهمیت و تأثیرات مثبت این رویداد برای مقابله با پیامدهای منفی تغییر اقلیم را به‌صورت همگانی یادآوری می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106395384

برچسب‌ها