تکمیل ۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی کرمانشاه/ مشکلی برای اسکان مسافران نوروزی نداریم

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از تکمیل ۹۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان درایام نوروز خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با حضور در برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه استانی زاگرس کرمانشاه، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه در ایام نوروز، اظهارکرد: از ۲۰ اسفند که سفرهای استانی آغاز شد تا روز گذشته حدود یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه آمار تخت‌های اشغال شده مراکز اقامتی استان را هم طی این مدت حدود ۹۰ درصد اعلام کرد.

او در ادامه در پاسخ به سوال مجری در خصوص مقایسه آماری سفرهای نوروزی امسال با سال گذشته هم گفت: براساس آمار اداره کل راهداری و پلیس راه استان کرمانشاه در در نوروز امسال ۲۲ درصد افزایش تردد در جاده‌های استان را داشته‌ایم و این روند افزایشی را در بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از جاذبه‌های استان هم وجود داشته‌است.

فرمانی با تاکید براینکه امسال تلاش شده تا با ارائه خدمات مطلوب رضایت گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم شود، تصریح کرد: از پیش از شروع سفرهای نوروزی به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که با ورود گردشگران و مسافران به استان، بتوانند به‌صورت آنلاین خدماتی را در کلیه زمینه‌ها دریافت کنند.

او خاطرنشان کرد: تمام اماکن تاریخی و دارای ورودی استان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب میزبان گردشگران و میهمانان نوروزی هستند.
.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در بخش دیگری از این گفت و گو به برگزاری رویدادهای مهم در پایگاه‌ها و بناهای تاریخی استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای مهم و اصلی ما در نوروز امسال رویداد محوری در جاذبه‌های استان بویژه در پایگاه‌های ملی و جهانی بود.

او جشنواره نوروز ملی در محوطه میراث جهانی را نمونه‌ای از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در نوروز امسال گردشگران و میهمانان نوروزی شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع سرگرم کننده مانند بالن سواری، پاراگلایدر سواری، زیپ لاین و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مجموعه جهانی بیستون بودند و این برنامه‌ها تا پایان ایام نوروز ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اسکان گردشگران نوروزی در اقامتگاه‌های بوم گردی استان هم گفت: از آنجایی که استاندار محترم کرمانشاه، گردشگری را محور اصلی توسعه استان معرفی کرده، بنابراین در تلاشیم تا بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم که از کسب و کارهایی که در این حوزه هستند مانند اقامتگاه‌های بوم گردی حمایت کاملی را داشته باشیم.

او یادآورشد: از سویی ساماندهی کاملی را از خانه مسافرها داشته‌ایم تا خدمات مطلوب و در خور شانی به گردشگران و میهمانان نوروزی ارائه دهند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ادامه به تاکیدات استاندار و سایر مسئولین استان مبنی بر اینکه باید امنیت مسافران نوروزی در جاده‌ها تامین شود اشاره کرد و گفت: باتوجه به این تاکیدات و برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفت، خوشبختانه شاهد کاهش آمار تصادفات در نوروز امسال هستیم.

او در ادامه با تاکید براینکه هیچ مشکلی برای اسکان میهمانان و مسافران نوروزی در استان وجود ندارد، اعلام کرد: علاوه بر مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، مهیمانپذیرها، بوم گردی‌ها، خانه مسافرها و هتل آپارتمان‌ها، تلاش کردیم تا از ظرفیت مدارس آموزش و پرورش و سالن‌های تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان هم استفاده کنیم. همچنین کمپ‌های موقت اسکان هم در تعدادی از پارک‌های استان از جمله پارک شاهد راه اندازی شده‌است.

فرمانی در ادامه از هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان همچون شهرداری، آموزش و پرورش، فرمانداری‌ها، هلال احمر، نیروی انتظامی و ... برای تلاش در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و میهمانان نوروزی تشکر و قدردانی کرد.

او در پایان به سوالات تلفنی شهروندان کرمانشاهی مخاطب برنامه بازتاب پاسخ گفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106417474

برچسب‌ها