آغاز هشتمین جشنواره پویای نوروزی پاتوق در روستای شمسی رستاق

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر از آغاز هشتمین جشنواره پویای نوروزی پاتوق در روستای شمسی رستاق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهدی جمالیان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل مجموعه حاج حسن صفی شمسی آغاز شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر افزود: حضور نوجوانان و جوانان در فرآیند اجرایی این جشنواره و حتی در فرآیند آماده‌سازی آن را از شاخصه‌های جشنواره نوروزی پاتوق عنوان کرد.

جمالیان افزود: از برنامه‌های افتتاحیه این مراسم رونمایی از المان‌های فرهنگی و اجتماعی روستا، حمل آن به محل برگزاری جشنواره نوروزی پاتوق و خوانش بخشی از کتاب "فاطمه فاطمه است" بود.

او اضافه کرد: غرفه‌های مهارت، آزمایش و دانش، کتاب آباد و کافه کتاب، بازی و سرگرمی، ترنم سلامتی، هنر و زیبایی، نجوم، تماشاخانه، بازارچه صنایع‌دستی و موزه مردم‌شناسی از بخش‌های جشنواره هشتم هستند.

جشنواره نوروزی پاتوق از هفتم الی یازدهم فروردین‌ماه ساعت ۸ تا ۱۱ شب برگزار خواهد شد که طی آن غرفه‌های علمی، فرهنگی و هنری و بخش مردم‌شناسی در کنار بافت تاریخی روستا فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108104611

برچسب‌ها