پاوه مجموعه‌ای ناب از زیبایی‌های طبیعت در دل سنگ است/ حضور ۳۰۹ هزار و ۶۱۶ مسافر در موج اول تعطیلات

فرماندار پاوه از محل ستاد هماهنگی خدمات سفر و امادگی برخی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای پذیرایی از مهیمانان نوروزی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اردشیر رستمی روز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه 1402 به همراه معاون عمرانی فرمانداری شهرستان از ستاد هماهنگی خدمات سفر، کیوسک اطلاع رسانی و استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی شهر، موزه مردم شناسی و نمایشگاه صنایع‌دستی این شهرستان بازدید کرد.  

فرماندار پاوه در این بازدید ضمن ابراز رضایت از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرستان، افزود: پاوه مجموعه‌ای ناب از زیبایی‌های طبیعت در دل سنگ است. 

او ادامه داد: پاوه علاوه بر این که بهشتی از جاذبه‌های طبیعی بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی است، مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز دارد که همین سبب می‌شود هر ساله در فصول مختلف سال به خصوص ایام نوروز، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشد.

رستمی به وجود ۵ شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان از ۲۹ اسفند تا پنجم فروردین حدود ۱۵۴ هزار و ۸۰۸ تردد جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی به این شهرستان ثبت شده‌است. 

او یادآورشد: طبق بررسی به عمل آمده در موج اول تعطیلات تعداد ۳۰۹ هزار و ۶۱۶ نفر مسافر وارد شهرستان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرماندار پاوه با اشاره به آمادگی ۸ مدرسه با ۸۰ اتاق و یک خانه معلم با ۲۰ اتاق برای پذیرش مسافران نوروزی، تصریح کرد: در این ایام در مجموع ۲۰۰ خانوار با جمعیت یک‌هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش استقرار داده شده‌است.

او یادآورشد: ۶۰ خانه مسافر، ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳ مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۲ مهمانسرا هم در این ایام پذیرای گردشگران نوروزی بوده که نزدیک به ۹۰ درصد از ظرفیت این مراکز هم پر از مسافر شده است.

رستمی با اشاره به برپایی ۲ سیاه چادر و ۲ غرفه صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: ۲ فروشگاه اینترنی صنایع‌دستی هم در ایام نوروز فعال است.

فرماندار پاوه با توصیه به مسافران نوروزی در رعایت شئونات اسلامی، گفت: با توجه به اینکه امسال عید نوروز با ماه رمضان همزمان شده، خوشبختانه مهمانان این شهرستان ضمن گشت‌‌وگذار در زیبایی طبیعت پاوه، حرمت ماه رمضان را نگه می‌دارند.

هادی شریفی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیز در این بازدید اعلام کرد: هر چند تقارن با ماه رمضان و بارش نزولات جوی در تعطیلات نوروز امسال را شاهد بودیم با این وجود، خوشبختانه ضریب اشغال واحدهای اقامتی شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش نسبی داشته و شاهد فروش صنایع دستی وحضور گردشگران و مسافران در مناطق دیدنی وروستاهای گردشگری موزه مردم‌شناسی و سد داریان بقاع متبرکه بوده‌ایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108417192

برچسب‌ها