برپایی 2 نمایشگاه قرآن‌های نفیس تاریخی و خوشنویسی در تربت جام

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام از برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان تلاقی عرفان، و حکمت و هنر و نمایشگاه قرآن‌های نفیس تاریخی و نسخ خطی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی فرامرز صابر مقدم با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه قرآن‌های نفیس تاریخی و نسخ خطی منتخب اهدایی به مزار جام در محل مسجد کرمانی و نمایشگاه تلاقی عرفان، حکمت و هنر، شامل آثار خوشنویسان با ذوق با موضوع اشعار حکیمانه شیخ الاسلام احمد جام در محل آب انبار مجموعه در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام ادامه داد: قرآن‌های منتخب نمایشگاه مجموعه‌ای منتخب از قرآن‌های نفیسی است که در طول دوره اسلامی توسط حاکمان و اشخاص سیاسی، مذهبی و ارادتمندان به مزار جام اهدا شده است.

صابرمقدم تصریح کرد: مهم‌ترين اثر اين موزه يك جلد قرآن خطی و مطلا موسوم به «اورنگ زیب» با ابعاد وزيری است که به دلیل نفاست و تاریخی بودن در فهرست میراث منقول کشور به ثبت رسیده است.

او درباره نمایشگاه تلاقی عرفان، حکمت و هنر اظهار کرد: این نمایشگاه شامل 29 تابلوی خوشنویسی به قلم‌های متنوع از هنرمندان خوشنویس است.

صابرمقدم گفت: این نمایشگاهها تا 15 فروردین ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108770217

برچسب‌ها