اقامت مسافران نوروزی در گیلان از 11 میلیون نفر گذشت/ ۲۰۷ واحد تاسیسات گردشگری تشویق شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: نزدیک به ۱۱میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده‌اند و در راستای‌ ارتقای خدمات‌دهی به این مسافران تاکنون ۲۰۷ واحد تاسیسات گردشگری استان به‌دلیل رعایت مقررات و میزبانی مناسب مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی گفت: در این‌مدت میزان اقامت مسافران در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) تعداد ۱۱ میلیون و ۴۴۵هزار و ۵۱۴ نفر شب اقامت بوده که رشد ١١٢ درصدی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: نزدیک به 800 هزار نفر گردشگر نیز در این زمان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر فراهم شد، اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز برای این امر بسیج شده است.

جهانی در ادامه درمورد بازدید تیم‌های نظارتی ازتاسیسات گردشگری استان که از ۱۶ اسفندماه 1401 آغاز شده است، گفت: این میزان نسبت به دور مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: همچنین در جریان ۷۰۰ بازدید انجام شده از سوی تیم‌های نظارتی ١١٠ مورد تذکر، ٨٨ مورد تذکر کتبی گرفت و یک مورد تعطیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020112709126

برچسب‌ها