بازدید ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از بازدید ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی با بیان اینکه از ۲۶ اسفند 1401 تا ۱۵ فرودین سال‌جاری، ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند، گفت: این استان دارای جاذبه‌های زیادی اعم از طبیعی، فرهنگی مذهبی بوده که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد موزه‌ها و پایگاه‌های پربازدید کننده کشور بودند، افزود: همچنین یکی از ظرفیت‌های استان غار کتله خور است که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و رکورد جدیدی از بازدید آن ثبت شد.

او با بیان اینکه در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی و میراث‌فرهنگی استان برگزار شده است، اضافه کرد: این تور گردشگری به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

صفوی با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بازدید رایگان برای بانوان محجبه و خانواده آن‌ها فراهم شد، گفت: در راستای جذب گردشگران لوح شهروند افتخاری به ۲۵ خانواده با حضور شهردار زنجان و فرماندار سلطانیه اعطا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اقدامات مشترک انجام شده در قالب همکاری با سایر استان‌ها اضافه کرد: در این راستا طبق تهاتر انجام شده با استان سمنان، جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان معرفی شد.

صفوی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی خبر داد و گفت: ۹۲۰ نفر روز در اماکن و جاذبه‌های تاریخی زنجان را به گردشگران معرفی کردند.

او افزود: همچنین برای معرفی استان زنجان نشریه دیجیتال طراحی شده و در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117931698

برچسب‌ها