رشد ۱۲درصدی اقامت در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رشد ۱۲درصدی اقامت در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر عصر پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در جلسه شورای معاونین اداره‌کل با حضور مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام اینکه از ۱۶ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری ۲۰میلیون و ۳۳۱هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان نفر شب اقامت نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ گفت: در ایام نوروز ۲۴۰ میلیارد ریال تولیدات صنایع‌دستی مازندران فروش داشت.

او با اشاره به فعالیت ۲۷ موزه در استان، افزود: این موزه‌ها به صورت دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند و بازدیدهای خوبی در این ایام ثبت شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۰۹۶۲۲ در استان، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه ۴۸ فقره شکایت ثبت و با بررسی آنها ۱۶۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان به گردشگران به‌واسطه شکایت عودت داده شد.

او به شش محور مواصلاتی به مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد کندوان، هراز و فیروزکوه محورهای حساس هستند که مهم‌ترین نگرانی محور چالوس-کندوان بود که بر اثر ریزش کوه و بارندگی متاسفانه چند تن از هموطنان فوت شدند.

برزگر ادامه داد: بعد این اتفاق چندین جلسه و نشست با پلیس راه تهران و کرج و همچنین به دستور استاندار مازندران در محور چالوس مرزن‌آباد و سوادکوه دو جلسه شورای ترافیک برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه در این استان ۱۱ نقطه پرخطر وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به ورود مسافر و گردشگر به مازندران مدیریت ترافیک استان تدابیری در خصوص کاهش بازده زمانی از ۱۱ ساعت به پنج ساعت اتخاذ کرد.

او یادآور شد: ورود ۴۲میلیون و ۸۱۰هزار تردد خودرویی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳درصد افزایش داشت.

برزگر با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در ورودی محورهای مواصلاتی استان، گفت: در روز اول فروردین به‌صورت همزمان با سراسر استان از مسافران و گردشگران با اهدای گل، شیرینی و هماهنگی با فرمانداری‌ها و پلیس راه استقبال شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص نظارت از تاسیسات گردشگری و واحد‌های پذیرایی استان، گفت: تیم‌های نظارتی به‌صورت محسوس و غیرمحسوس از تمام تاسیسات گردشگری و واحد‌های پذیرایی استان بازدید و گزارش ارسال می‌کردند.

برزگر ادامه داد: در نظارت و تنظیم بازار ۵۶۵۹ مورد نظارت میدانی واحد‌های خدماتی و گردشگری انجام شد که ۴۶۷ پرونده شکایت با ۴۹ عنوان تخلف و جریمه ۷۸ میلیارد ریالی ثبت شده است.

او به بحث عفاف و حجاب، نمازخانه‌ها، مساجد، سرویس‌های بهداشتی پمپ بنزین‌ها و تنظیم بازار به بازدیدهای صورت گرفته اشاره کرد.

برزگر با بیان این مطلب که در سراسر استان آیین نوروز خوانی از ۱۵ اسفند سال گذشته و تور کارگاه‌گردی در کنار نمایشگاه‌های صنایع‌دستی مازندران با استقبال خوبی مواجه بود، افزود: در سال جاری به‌دلیل تقارن بهار طبیعت با ماه رمضان در کمپ‌های هلال احمر، فرودگاه‌ها، پایانه مسافربری، مساجد و امام‌زادگان استان افطاردهی ساده انجام شد.

او در نشست با سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستداران طبیعت از راه‌اندازی چهار مرکز جامع اطلاعات گردشگری و محیط زیست در استان خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در سال جاری برای اسکان مسافران در هر شهرستان سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها در نظر گرفته شد تا در سطح شهر و پارک‌ها مسافران از چادر استفاده نکنند.

او همچنین به تجهیز ۲۲۰ مدرسه برای فرهنگیان و دیگر مسافران اشاره کرد و افزود: حدود ۵۵۰هزار فرهنگی در مدارس مازندران در ایام نوروز ساکن شدند.

برزگر به حوزه فرهنگی و برگزاری ۸۷ موسیقی صحنه‌ای در استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۳۵هزار نفر در موسیقی صحنه شرکت کردند و در آمد خالص آنها حدود ۸میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دیگر برنامه‌های انجام شده در تعطیلات نوروز نشست با مدیرکل امور روستایی استانداری و دهیاران برای معرفی مناطق روستایی به‌عنوان مقاصد گردشگری عنوان کرد و گفت: در کمیته دهیاری‌ها تصمیم بر این شده بود که در همه ورودی روستاها بیلبوردها و بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری روستا نصب شود.

او با اعلام اینکه در سال جاری ۴میلیون نفر از مناطق روستایی استان بازدید و ساکن شدند، افزود: توسعه بوم‌گردی در شرق استان در دستور کار قرار گرفت.

او به ایجاد ۱۱۰ پایگاه اورژانس ، ۲۵ ایستگاه سلامت و ۱۲۰ هزار و ۲۰۰ ماموریت در ایام نوروز و راه‌اندازی اورژانس ۱۲۳ اجتماعی در سطح استان برای خدمات مشاوره‌ای و بهداشتی پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان ۶۴ پست ثابت و سیار با ۱۶۰ نیرو برای ارائه خدمات به مردم راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020119482496

برچسب‌ها