خیابان غذا در قم به ایستگاه آخر رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از پایان نخستین رویداد خیابان غذا به میزبانی سرای چارسو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: نخستین رویداد خیابان غذا با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، اتحادیه زنان خانه کارگر و انجمن توسعه زندگی بومی شوکا در سرای چارسو به کار خود پایان داد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از اهداف برپایی این خیابان را ایجاد فضا و زمینه مناسب برای افزایش شادی و نشاط اجتماعی، ترویج استفاده از غذای سالم و خانگی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: حضور بانوان توانمند استان در عرصه صنعت محصولات غذایی با پخت انواع غذاهای خانگی چشمگیر بود. 

او در ادامه با اشاره به استقبال خوب از خیابان غذا افزود: در حاشیه این رویداد فرهنگی نمایشگاه صنایع‌دستی در رشته‌های سفال، معرق، زیورآلات‌سنتی، عروسک‌بافی، گلیم، چرم و تولیدات خانگی به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی برپا شده بود. 

ارجمندی در ادامه برپایی جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت ستاد دیه و خیران در سرای چارسو را مورد توجه قرار داد و گفت: در این رویداد فرهنگی، فروش صنایع‌دستی، حاصل هنر دست زندانیان گامی هر چند کوچک در جهت کمک به خانواده زندانیان بود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در پایان به بازدید و حمایت مسئولان استانی و احمد،امیرابادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ایام برگزاری خیابان غذا اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی باید مقدمه و شروعی برای اجرای برنامه‌های خیابانی نظیر بازارچه ها، شب بازارها در طول سال و مناسبت‌های گوناگون باشد. 

انتهای پیام/

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020124684833

برچسب‌ها