بازدید از جنگل‌ استوایی پاکدشت، تجربه ای جدید برای گردشگران

شهرستان پاکدشت در استان تهران با تولید سالانه یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون گل شاخه‌ای گلخانه‌ای و فضای باز، و ۶۲ میلیون گل تزئینی و آپارتمانی به مرکز اصلی گل و گیاه کشور تبدیل شده است و در سال‌های اخیر گردشگران زیادی برای بازدید از گلخانه‌ها و مراکز پرورش درختان استوایی به این شهرستان سفر می‌کنند.

حسین فخری تاجیک مدیر مجموعه جنگل استوایی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد:  در این گلخانه استوایی درختانی نظیر موز، پاپایا، بلوبری، پشن فروت، آناناس و قهوه پرورش داده می‌شود.

او افزود: میوه‌های استوایی که امروز مشاهده می‌کنید حاصل 3سال کار آزمایشگاهی برای سازگاری و هماهنگ ساختن این درختان با محیط و اقلیم ایران است.

تاجیک گفت: درختان استوایی پرورش داده شده در چهار فصل زمستان، بهار پاییز و تابستان محصول میوه دارد که این موضوع جذابیت بازدید از جنگل استوایی را برای تمام طول سال برای گردشگران فراهم کرده است.

مدیر مجموعه جنگل استوایی در شیوه پرورش درختان گفت: درختان استوایی آب دهی کمی دارد و در سه اندازه بزرگ متوسط و کوچک پرورش داده می‌شود. درختان کوچک بیشتر با هدف استفاده هموطنان در منزل و حس تجربه پرورش یک درخت استوایی که در سال چندین بار محصول می‌دهد انجام می‌شود.

او افزود: دیدن میوه‌های استوایی بر روی درختان یک تجربه و حس لذت بخشی را برای گردشگران دارد که در ایام نوروز 1402 به دلیل نزدیکی به تهران بسیار مورد بازدید تهرانی‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020131530781

برچسب‌ها