خانه ابراهیمی سمنان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مزایده خانه ابراهیمی توسط صندوق احیا در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، خانه ابراهیمی که در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی و در شهر دامغان قرار دارد با شماره ۱۷۵۸۲ ثبت ملی شده است.

این بنای دو طبقه قاجاری با عرصه ۵۸۰ و اعیان ۴۷۰ مترمربعی، هنوز تعیین حریم نشده است و برای آن کاربری موزه با موضوع مربوط به آموزش و پرورش، هنری، فرهنگی و پذیرایی در نظر گرفته شده است.

خانه ابراهیمی یا ابراهیم‌خان با توجه به سال ساخت و اینکه در اقلیم گرم و خشک واقع شده از آسیب‌های اقلیمی محفوظ مانده است. همچنین به لحاظ خانه‌سازی تزئینات و معماری خاصی دارد، به طوری که در زمان قاجار اوج مهارت خانه‌سازی در معماری سنتی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بنا تقریبا به‌صورت دست نخورده و سالم باقی مانده است و می‌تواند دارای کاربری شهری مطلوب باشد و احیا شود. حفظ و احیای این گونه بناها در شهرستان دامغان علاوه بر فرهنگسازی و شناخت فرهنگ نیاکان، گامی برای احیای بناهای تاریخی و همچنین ایجاد اشتغال برای نسل‌های  جدید است که از اهداف اصلی اداره میراث‌فرهنگی محسوب می‌شود.

تمام مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد شرکت‌کننده‌ها در مزایده و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس http://www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020204957505

برچسب‌ها