بازارچه صنایع‌دستی در گروک هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با شهردار گروک باهدف ارتقای ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهر گروک و همچنین همکاری بیشتر در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1402 در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر گروک گفت: شهر گروک با توجه به دارا بودن سواحل زیبا و طبیعتی بکر و برگزاری جشنواره گروک‌شناسی در نوروز سال‌جاری توانست زمینه حضور گردشگران زیادی را فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: برگزاری این جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی رضایت‌مندی گردشگران را به همراه داشت.

او با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهر گروک اظهار کرد: شهر گروک از دیرباز مهد رشته نساجی سنتی و چادرشب‌بافی بوده که با تلاش حوزه معاونت صنایع ‌دستی و به همت استادکاران و هنرمندان این رشته مورد حمایت و احیا قرار گرفت.

محسنی افزود: شهرداری باید در راستای توانمندسازی جوامع محلی تلاش کند و در همین راستا محل مناسبی را برای ارائه صنایع‌دستی منطقه تعیین کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: این اداره‌کل به لحاظ دانش فنی در توسعه صنایع‌دستی حمایت می‌کند و کارشناسان اداره‌کل ظرفیت‌های اجرایی راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی را بررسی می‌کنند.

توسعه و احیای صنایع‌دستی منسوخ‌شده از دیگر مواردی بود که مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020206395793

برچسب‌ها