برگزاری همایش نیم‌روزه تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی‌ایرانی در رشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: همایش نیم روزه تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی‌ایرانی در رشت برگزار خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و ‌به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: برگزاری این همایش در راستای شناخت الگوی مناسب برای معرفی گردشگری اسلامی‌ایرانی و توسعه گردشگری در قالب الگوهایی ذکر شده، می‌تواند یکی از راهکارهای تحقق توسعه همه جانبه گردشگری باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: در این همایش اساتید حوزه گردشگری کشور، مدیران اجرایی استان، اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان خصوصا متخصصین این حوزه و دیگر صاحبنظران در قالب سخنرانی‌های ویژه، ارائه مقالات برتر مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

جهانی با اشاره به دو بخش بودن برنامه‌های همایش، گفت: در بخش اول سه سخنرانی و تقدیر از فعالان گردشگری خواهیم داشت.

او در معرفی برنامه‌های بخش دوم گفت: برگزاری نمایشگاه البسه محلی و سنتی ایرانی و گیلانی میز خوراک برای معرفی غذاهای  محلی و گیلانی و همچنین نمایش تمبرهای البسه محلی استان گیلان پیش‌بینی شده است.

او یادآور می شود این همایش توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی  روز بیستم اردیبهشت ماه سال‌جاری در سالن شهید انصاری خاتم الانبیاء رشت  از ساعت 9 لغایت 12 برگزار خواهد شد.

جهانی با توجه به اهمیت تعریف الگوی مناسب برای گردشگری اسلامی ایران دلایلی که نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت برگزاری این  همایش باشد را به شرح زیر عنوان کرد:

نیاز به تشریح ضرورت اهمیت گردشگری در استان گیلان به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان گیلان، کمک به تحقق الگوی اسلامی‌ایرانی به عنوان الگویی جهت دستیابی  به یک آرمان و مطلوب سازگار با مبانی ارزشی و معرفتی، شناخت شاخص‌های مؤثر بر توسعه گردشگری اسلامی‌ایرانی، بررسی نقش دستگاه های متولی فرهنگی، مراجع قانونی و دست اندرکاران حوزه گردشگری در تحقق الگویی مطلوب، معرفی شاخص‌های گردشگری متناسب با الگوی اسلامی‌ایرانی برای ذینفعان حوزه گردشگری، بررسی قوانین و مقررات حقوقی متناسب با الگوی اسلامی‌ایرانی  برای جامعه محلی و گردشگران.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچنین ذکر کرد: امید است با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال 1402 مهار تورم و رشد تولید با تکیه بر گردشگری به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی و رشد تولید، تمامی دست‌اندرکاران و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه رهنمون‌های رهبر فرزانه انقلاب بتوانند با ایجاد فضای تعاملی واستدلال مبتنی بر اندیشه‌ورزی نقش مؤثری را در بصیرت‌افزایی و شکست توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایفا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020216709227

برچسب‌ها