فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری است، گفت: جهانگردان علاقه زیادی به دیدن آثار و ارزش‌های فرهنگی دارند.

به‌گزارش  میراث آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی در همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی - ایرانی در سالن شهید انصاری خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: گردشگری به عنوان مقوله اقتصادی و فرهنگی در جهان مطرح و به لحاظ فقهی در دین اسلام بسیار توصیه شده است.

او با بیان اینکه جهانگردی پل ارتباطی بین کشورها و فرهنگ‌های دور و نزدیک است، افزود: گردشگری و جهانگردی پیوند دهنده انسان‌ها و ملت‌ها با یکدیگر هستند و پرداختن به این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه فرهنگ وسیله‌ای جذاب و مؤثر در صنعت گردشگری است، گفت: جهانگردان علاقه زیادی به دیدن آثار و ارزش‌های فرهنگی دارند و همین موضوع موجب رونق اقتصادی و تقویت اقتصاد گردشگر پایه می‌شود.

جهانی، گردشگری را مبین یک ارتباط فرهنگی دانست و اضافه کرد: گردشگری موجب رشد شخصیت، گسترش دید و افزایش دانش است و آئین اسلام مکتبی جامع است که در معارف برای رفع خستگی و توان بخشی روحی در کارها سفر را پیشنهاد کرده است.

او با اشاره به اینکه سفر، زمینه ساز پیشرفت‌های مادی و معنوی و بهره گیری از آداب خوب دیگران است، افزود: دیدن عاقبت کار گذشتگان و علل صعود و سقوط اقوام در گذشته است دین اسلام به سفر تاکید بسیار فراوان کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به جایگاه ویژه سفر در اسلام، اضافه کرد: گردشگری در اسلام وسیله‌ای برای پرورش قوای جسمی، روحی و عاملی برای نشاط و شادابی است.

جهانی با اشاره به برگزاری همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی - ایرانی بیان کرد: برگزاری این همایش در راستای شناخت الگوی مناسب برای معرفی گردشگری اسلامی- ایرانی و توسعه گردشگری در قالب الگوهایی ذکر شده، می‌تواند یکی از راهکارهای تحقق توسعه همه جانبه گردشگری باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020220709767

برچسب‌ها