ثبت جهانی هگمتانه فرصتی بی‌نظیر برای ایران است

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت افزایش رونق اقتصادی و پویایی در پیاده راه اکباتان گفت: ثبت جهانی هگمتانه یک فرصت بی‌نظیر نه فقط برای همدان بلکه برای ایران است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مسلم مخفی در بازدید از پیاده راه اکباتان اظهار کرد: این ماموریت مهم برای ثبت هویت عظیم تاریخی ایران بر دوش همدان است.

فرماندار همدان ادامه داد: نباید فقط تا زمان فرایند ثبت جهانی به آماده کردن شرایط اکتفا کرد، بلکه باید به صورت مستمر تلاش شود با این اقدام فرصت‌های بزرگ گردشگری و گفتمانی برای همدان و ایران فراهم شود.

مخفی تاکید کرد: آورده‌های اقتصادی این کار بزرگ باید مدنظر باشد و به نحوی عمل شود که مردم همدان نیز از مزیت‌های این اقدام بهره‌مند شوند و باید فعالیت‌های تجاری کاسبان خیابان اکباتان و شرایط فیزیکی بازار در این محدوده در راستای ثبت جهانی هگمتانه تغییر کند.

پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» گستره‌ای از محوطه باستانی هگمتانه، میدان مرکزی شهر، بازار تاریخی همدان، آرامگاه بوعلی‌سینا و خیابان‌های تاریخی این محدوده را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020221889968

برچسب‌ها