آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی ۸ اثر تاریخی بهاباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهاباد از آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی هشت اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، حسن امینی با اعلام این خبر گفت: مرمت و بازسازی دو برج در روستای ببروئیه بهاباد، بازسازی دو حمام تاریخی، برج و بارانداز در روستای یسمکوئیه بخش آسفیچ، بازسازی و مرمت برج روستای ده‌عسکر بخش آسفیچ و برج روستای عظیم‌آباد بهاباد از جمله آثار تاریخی هستند که کار بازسازی و مرمت آنها آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهاباد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بنیاد علوی در زمینه مرمت این آثار، مبلغ ۳میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

امینی با بیان اینکه مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان ۱۱۲ اثر هست، ادامه داد: تاکنون ۳۲ اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۸۰ اثر دیگر نیز برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه طرح مطالعه ژئوپارک شهرستان بهاباد انجام شده و مراحل پایانی را می‌گذراند، اظهار کرد: کارهای ثبتی این اثر برای فهرست آثار ملی ایران آماده شده و پس از ثبت ملی، ثبت جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020224104680

برچسب‌ها