گردشگران خارجی باید در خصوص فرهنگ و تاریخ ایران توجیه شوند

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه گردشگران خارجی در زمینه فرهنگی توجیه نیستند، گفت: نیاز است این گردشگران از نظر فرهنگ و تاریخ ایران توجیه شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان یزد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با رئیس کل دادگستری استان یزد دیدار کرد.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه میراث تاریخی یزد هویت ایران و یزد است، اظهار کرد: در حمایت از این میراث تاریخی باید کوشش کرد تا مبادا با اشتباهی کوچک این میراث گران‌بها به زوال رود.

غلامعلی دهشیری افزود: مسائل حجاب در ماه‌های اخیر باعث شد به صنعت گردشگری و فرهنگ یزد بسیار آسیب بزند بنابراین نیاز است در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد تا این فرهنگ اصیل اسلامی‌ایرانی حفظ شود و گردشگران در این راستا توجیه شود.

او ادامه داد: این قانون کشور است و باید اجرا شود و تنها نمی‌توان با پلمب کردن اماکن تاریخی این قانون را اجرا کرد، زیرا صنعت گردشگری از حساسیت زیادی برخوردار است و باید از طریق مجلس یک پیگیری جدی انجام شود.

دهشیری در ادامه خواستار انجام اقدامات لازم در این خصوص توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شورای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور شد و گفت: در این مسیر باید سایر دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا موازین اسلامی و مسائل گردشگری به‌درستی حفظ شوند.

رئیس اداره کل دادگستری استان یزد گفت: باید تبلیغات و فعالیت‌های ما در راستای حمایت از حجاب اثرگذار و انسان‌ساز باشد تا از دشمن درزمینه‌ی جنگ روانی و شناختی عقب بمانیم.

در ادامه این نشست مدیرکل واحد حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه گردشگران خارجی در این زمینه توجیه نیستند، گفت: نیاز است این گردشگران از نظر فرهنگ و تاریخ ایران توجیه شوند.

او افزود: اطلاع‌رسانی از طریق تورهای گردشگری مهم‌ترین و اولین اقدام است و نیاز است با شفقت و مهربانی با افرادی که مسائل مرتبط با حجاب و قوانین اسلامی را رعایت نمی‌کنند، رفتار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز در این دیدار از مشکلات موجود در زمینه کثیرالمالک بودن برخی از آثار تاریخی مطالبی بیان کرد و در این زمینه به ارائه گزارش پرداخت.

آخوندی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی و گردشگری درزمینه‌ی اشتغال‌زایی بسیار اهمیت دارد و به‌صورت مستقیم ۵۰ هزار نفر و غیرمستقیم در حدود ۲۰۰ هزار نفر در استان در این زمینه فعالیت می‌کنند، بنابراین نیاز است به این صنعت با دید وسیع‌تری نگاه شود.

\"\"

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227104420

برچسب‌ها