رونمایی از لوح ثبتی 32 اثر منقول ملی همزمان با روز جهانی موزه در موزه بزرگ خراسان

معاون میراث‌فرهنگی خراسان رضوی از برگزاری آیین گرامی‌داشت روز جهانی موزه در موزه خراسان هم‌زمان با آغاز هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی گفت: این برنامه با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها و موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های این رویداد مشترک رونمایی از لوح ثبت ملی ۱۸ اثر منقول میراث‌فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و  32 اثر منقول ثبت شده در سال ۱۴۰۱ است.

زهره‌وندی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار ثبتی موزه رضوی در فهرست آثار ملی ایران و تجلیل از اهداکنندگان مشاوران و همیاران نوجوان و موزه‌داران فعال موزه رضوی از دیگر برنامه‌های این رویداد مشترک است.

او با اشاره به  شعار موزه‌ها در سال‌جاری با عنوان «موزه‌ها، پایداری، حال خوب» تصریح کرد: نخستین دوفصلنامه مطالعات موزه‌ای با عنوان «زرین فام» در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه در موزه خراسان رونمایی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان رضوی یادآور شد: علاقه‌مندان به حوزه تاریخ و میراث‌فرهنگی می‌توانند برای حضور در این مراسم به موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوه‌سنگی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227770263

برچسب‌ها