از شاهنامه‌خوانی در تیمچه قم تا برگزاری تور قم‌گردی در هفته میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: به مناسبت هفته‌ میراث‌فرهنگی مراسم شاهنامه‌خوانی در تیمچه قم برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در راستای پیام ملی هفته میراث‌فرهنگی، «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی»، برنامه‌های متنوع به مناسبت این هفته در استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: همزمان با شروع هفته میراث‌فرهنگی، عملیات مرمت اثر ثبت ملی شده خانه تاریخی اربابی روستای حاجی آباد بخش نیزار آغاز می‌شود.

ارجمندی افزود: همچینن در این هفته بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم مراسم شاهنامه‌خوانی در تیمچه بزرگ بازار قم را از جمله برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی برشمرد.

او در ادامه با اشاره به فضاسازی شهری قم با حال و هوای میراث‌فرهنگی  با هدف معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان در قالب نمایش بنر، بیان کرد: آیین خانه‌تکانی و پاکسازی موزه‌ها به مناسبت این هفته به‌منظور پاسداری از میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: بازدید کودکان توان‌یاب، اوتیسم و تالاسمی از مجموعه فرهنگی تاریخی ملاصدرا، برگزاری کارگاه آموزشی معرفی آثار تاریخی ویژه دفاتر خدمات گردشگری و برگزاری تور قم‌گردی را از دیگر ویژه برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020229684120

برچسب‌ها