دومین جشنواره گل و گلاب شهابیه در خمین گشایش یافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: دومین جشنواره گل و گلاب خمین با هدف معرفی ظرفیت‌های پرورش گل این منطقه در روستای شهابیه از توابع این شهرستان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و مردم گشایش یافت.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی گفت: دومین جشنواره گل و گلاب خمین در قالب ۲۲ غرفه صنایع‌دستی محصولات خانگی، نمایشگاه عرضه گل محمدی و گلاب و ۱۲ غرفه نمایشگاه انواع گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: آیین گل غلتان، گلاب‌گیری و جشن با حضور هنرمندان کشوری و استان مرکزی از جمله برنامه‌های جنبی دومین جشنواره گل و گلاب خمین بود.

مشهدی گفت: در حاشیه این مراسم اجرای موسیقی سنتی، پخت نان سنتی، اجرای مراسم گل‌غلتان برای نوزادان انجام شد.

او ادر ادامه افزود: گلاب‌گیری یکی از منحصربه‌فردترین و زیباترین آیین‌های کهن به شمار می‌رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می‌تواند یکی از راه‌های جذب گردشگر باشد.

مشهدی هدف از این جشنواره ترویج کشت گل‌محمدی و حمایت از صنعت گل‌کاری در شهابیه دانست و گفت: بررسی مسائل و مشکلات گل‌کاران و راهکار‌های برون رفت از مشکلات و ترویج این صنعت در منطقه بررسی می‌شود.

مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه جمعه ۲۹ اردیبهشت با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402023072326

برچسب‌ها