راه‌اندازی تشکل سفال و سرامیک به‌عنوان اولین تشکل حوزه صنایع‌دستی یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی تشکل سفال و سرامیک به‌عنوان اولین تشکل حوزه صنایع‌دستی یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی با اعلام این خبر گفت: تشکل بخشی حرفه‌ای، یکی از برنامه‌ها برای حمایت از صنایع‌دستی است که در یزد به‌عنوان پایلوت کشور راه‌اندازی می‌شود و قرار است وظایف دولت به این تشکل‌ها برون‌سپاری شود تا تولیدکنندگان صنایع‌دستی موردحمایت قرار گیرند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به نشست روز گذشته معاون پژوهشی دانشگاه علم و هنر یزد با حضور مدیرکل و معاون اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی کشور در خصوص تشکیل میزهای تخصصی صنایع‌دستی افزود: با توجه به تشکیل کانون تفکر در این دانشگاه، مقررشده تمام میزهای تخصصی صنایع‌دستی استان در این کانون تشکیل‌شده و تصمیمات در این کانون اتخاذ شود.

عربی ادامه داد: ایجاد تشکل در حوزه گردشگری کشور انجام‌گرفته و هم‌اکنون در بخش صنایع‌دستی اجرا می‌شود تا رشد و تعالی صنایع‌دستی کشور را به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 4500 نفر در استان در زمینه‌ صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تشکل سفال و سرامیک به‌عنوان اولین تشکل صنایع‌دستی در استان شکل‌گرفته و تشکل‌های دیگر هم در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهند شد.

عربی اظهار کرد: سامان‌دهی تولیدکنندگان و نظارت بر آنان، قیمت‌گذاری و تأمین مواد اولیه از اهداف و اولویت‌های این تشکل‌ها به شمار می‌آید.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020308104543

برچسب‌ها